Idé- og kampanjearbeid


Noen ganger kan det være greit å slå av maskinen for å ta på seg tenkehatten. Som for eksempel når vi arbeider med konseptuelle ideer.

Vårt idéarbeid starter alltid med tekst! Og tekst er det viktigste fokusområdet vårt. Det er ikke uten grunn vi henviser til en tekstforfatter, Claude C. Hopkins, som en del av navnet vårt.

Det er mange grunner til at tekst er vårt viktigste fokusområde.

• Korte tekstlinjer har ofte grobunn for større konsepter. Det er mange store ideer som blir født av en setning.

• Godt strategiarbeid krever spissformuleringer som synliggjør strategien på en tydelig måte

• Inbound Marketing, eller det å få kundene til deg som en konsekvens av det innholdet du skriver, setter tydelige premisser for gode tekster

• SEO – søkemotoroptimalisering vektlegger både struktur, innhold og måten det skrives på

• GoogleAds, digitale rubrikkannonser hvor du må klare å si mye på liten plass

• Digitale reklamebannere hvor vi har liten plass til å skape en reaksjon fra de vi ønsker å snakke til

• Nøkkelord for websider, og oppfølgingen av nøkkelordene ellers på sidene er viktig for å fortelle robotene hva siden din handler om og komme godt opp i søkeresultater

Litt om kampanjer og kampanjearbeid.
I Hubster & Hopkins har vi lang erfaring med å tilrettelegge for, og gjennomføre kampanjer. Fra oppstart, idearbeid og frem til ferdige kampanjer rykket inn i digitale eller analoge medier. God gjennomføring av kampanjer handler alltid om struktur.

I dagens medielandskap og dagens markedsføring kommer vi rett og slett ikke unna fokus på tekst. Ulempen er at det å skrive gode tekster tar veldig lang tid. Og tid er også en knapphetsfaktor. Det å skrive en god SEO-tekst krever trening og innsikt. En produktsjef eller en salgsperson har mange arbeidsoppgaver, og ikke alltid detaljkunnskap om hvordan det bør skrives for SEO.

Det er noen enkle verktøy som må være på plass:

• En debrief, det vil si et notat fra oss som verifiserer oppgaven etter din input.

• God og tydelig budsjettering

• En ryddig fremdriftsplan

• En prosjektrapport som fungerer som både møtereferat for beslutninger og et framdriftsdokument med fordeling av ansvar underveis. Dokumentet oppdateres og følger jobben fram til lansering er gjennomført og oppsummert.

• Gode arkiveringsrutiner

Vi arbeider på forskjellige måter med forskjellige kunder, men basis er at vi alltid forsøker å gjøre rutinene våre så enkle og lite arbeidskrevende som mulig – tilpasset hver kunde.

Noen eksempler på områder vi arbeider daglig med
• Lyd- og filmproduksjon
• GoogleAds
• SOME
• Sisteledd
• Innholdsproduksjon
• SEO
• Navneutvikling
• Strategi og målgruppeinnsikt
• Medieplanlegging og kjøp
• Digitale bannere i alle varianter
• Annonser for magasiner
• Grafisk produksjon

Vi har et bredt spekter av jobber hele tiden, og er fulle av energi for å ta på oss mer.

Hurtigkontakt